0
0 Comments

האינטרנט שינה את הדרך בה אנשים חיים ועושים עסקים, וניתן לטעון כי האינטרנט הוא אחד מהמהפכות הגדולות ביותר בהיסטוריה האנושית.

מה שאנשים רבים אינם מבינים הוא שהאינטרנט שאנו מכירים כיום לא יכול היה לקרות כלל מכיוון שבאותה תקופה היה מספר "יריבים".

היריבים היו חברות ספציפיות שרצו לחבר את כל המחשבים בעולם ולשתף מידע, אך עושות זאת במערכת משלהן, כך שאנשים נאלצו לשלם כדי לגשת ל'כביש המהיר' שלהם.

האינטרנט המודרני בעל מערכת פתוחה שכל אחד יכול להשתמש בה כרצונה, והיא לא בבעלות של אף אחד, ולכן אין שומרי סף. זה מוביל למשהו שנקרא 'חדשנות ללא רשות' – אנשים יכולים לנסות ולבדוק דברים חדשים מבלי להזדקק לגישה שניתנה על ידי שומר סף כלשהו.

פיצוץ של חדשנות ואימוץ האינטרנט "הפתוח", וזו הסיבה שהאינטרנט כל כך נפוץ כיום. רוב חלקי האינטרנט "ניתנים לתפעול" – פירוש הדבר שהאינטרנט או הדוא"ל שבו אני משתמש יכול להתחבר לאותו אינטרנט או לאימייל שאדם במדינה אחרת משתמש בו.

במובן זה, הביטקוין דומה לאינטרנט. ראשית, הוא אינו בבעלות של אף אחד, כך שכל אחד יכול להשתמש בו כרצונו – ללא שומרי סף. זה נקרא לעתים קרובות 'מבוזר'.

הוא גם מאפשר חדשנות ללא רשות, וזו הסיבה לכך שכל כך הרבה אנשים בונים על זה חברות ויישומים והוא צומח כל כך מהר.

הביטקוין הוא גם הדדי. בדומה לדוא"ל או לאינטרנט, הביטקוין שלי והביטקוין שלך עובדים על אותה מערכת, פנקס עסקאות עולמי אחד גדול, ובמובן מסוים המטבע העולמי הראשון בעולם.

פורסם ע"י Crypton