0
0 Comments

ביטקוין בתור זהב דיגיטלי – לאורך מאות שנים, זהב נחשב כבעל ערך על ידי רוב האנשים בכל רחבי העולם. חשוב לציין שלזהב כשלעצמו אין ערך – הוא רק פיסת מתכת מבריקה. הערך שלה נובע מהעובדה שכולם הסכימו שיש לזה ערך, ולכן הוא הופך להיות בעל ערך. הסיבה שהם בחרו בזהב לעומת אובייקטים אחרים היא חשובה – לזהב יש מאפיינים מסוימים שהופכים אותו לטוב יותר מאשר אובייקטים אחרים:

ראשית, זה נדיר, מה שאומר שיש לו היצע מוגבל (יש רק כמות מסוימת של זהב בעולם – אם זה היה בשפע מדי לכולם יהיה את זה ואז זה לא יהיה בעל ערך). הוא ניתן לחלוקה (ניתן להמיס ולייצר אותו ליחידות קטנות יותר כלומר מטבעות, והערך לא משתנה כשאתה מפרק אותו לחתיכות קטנות יותר, בניגוד לדברים כמו יהלומים). הוא יציב ואינו מתכלה, קל לזהות אותו וחשוב מאוד, קשה לזייף.

כפי שמתברר, לביטקוין יש את כל אותם מאפיינים, ועוד. יש לו היצע מוגבל (רק כמות ספציפית של ביטקוין קיימת ותייצר אי פעם). ניתן להפוך אותו ליחידות קטנות יותר מבלי לאבד ערך יחידה (1 ביטקוין = 100,000,000 סאטושי – היחידה הקטנה ביותר שאליה ניתן לפרק ביטקוין, בדומה לסנטים בדולר או גרושים בפאונד; זו גם הסיבה שאפשר לקנות פחות מביטקוין אחד בכל פעם).

הטכנולוגיה שלה הופכת אותו ליציב מאוד, היא לא תתכלה, ואי אפשר לזייף. נוסף על כך, ובניגוד לזהב, אתה יכול להעביר את הביטקוין לכל מקום על פני כדור הארץ בתוך דקות, לא משנה מה הסכום גדול או קטן. זו הסיבה שאנשים רבים אומרים כי ביטקוין אינו רק זהב דיגיטלי, אלא גרסה טובה יותר של זהב.

נוסף על כך, לביטקוין יש ערך כמערכת תשלומים בפני עצמה, מה שנותן לו ערך רב עוד יותר. ככל שאנשים משתמשים יותר בביטקוין לתשלומים, כך מערכת זו הופכת להיות בעלת ערך רב יותר.

פורסם ע"י Crypton