מה זה כריית ביטקוין ואיך זה עובד?

מה זה כריית ביטקוין ואיך זה עובד?

מה זה כריית ביטקוין? כרייה היא התהליך שבו רשתות של מחשבים מייצרים ביטקוין חדש ומאמתים עסקאות חדשות.
המשך לקרא עוד על כיצד עובד הכרייה ואיך כורים?

כריית ביטקוין

כרייה היא התהליך שבו משתמשים ביטקוין ומטבעות קריפטו אחרים ליצירת מטבעות חדשים ואימות עסקאות חדשות. הוא כולל רשתות של מחשבים ברחבי העולם המאמתים ומאבטחים בלוקצ'יין.

בלוקצ'יין – ספר החשבונות הווירטואליים המתעדים את כל עסקאות הקריפטו. בתמורה לעיבוד נתוני העסקה, מחשבים מתוגמלים במטבעות חדשים.

כרייה זהו מעגל מוסרי: הכורים מתחזקים ומאבטחים את הבלוקצ'יין, הבלוקצ'יין מעניק את המטבעות בחזרה, המטבעות נותנים תמריץ לכורים לשמור על הבלוקצ'יין.

כיצד עובד כריית ביטקוין ומטבעות דיגיטליים?

ישנן שלוש דרכים עיקריות להשיג bitcoin ומטבעות קריפטו אחרים. אתה יכול לקנות אותם בבורסה כמו binance, לקבל אותם כתשלום עבור סחורות או שירותים, או "לכרות" אותם.

שקלת לנסות בכריית ביטקוין בעצמך? לפני עשור, כל אחד עם מחשב ביתי יכול להשתתף בכרייה. אך ככל שבלוקצ'יין גדל, כוח החישוב הנדרש לתחזוקו גדל.

כתוצאה מכך, כריית ביטקוין חובבנית לא תהיה רווחית לחובבים. כמעט כל הכרייה מתבצעת כעת על ידי חברות מיוחדות או קבוצות של אנשים שמאגדות את משאביהן יחד.

אבל עדיין טוב לדעת איך זה עובד

מחשבים מבצעים את החישובים הנדרשים כדי לאמת ולרשום את עסקת הביטקוין החדשה ולוודא שהבלוקצ'יין מאובטח. אימות הבלוקצ'יין דורש כמות עצומה של כח מחשוב, שנתרמת מרצון על ידי כורים.

כריית ביטקוין דומה מאוד לניהול מרכז נתונים. חברות רוכשות את חומרת הכרייה (מעבדים) ומשלמות על החשמל הנדרש כדי להפעיל אותה (וקירור). כדי שזה יהיה רווחי, ערך המטבעות שצברתם צריך להיות גבוה מהעלות לכריית המטבעות האלה.

מה מניע כורים?

הרשת מקיימת הגרלה. כל מחשב ברשת צריך להיות הראשון שמנחש את המספר בן 64 ספרות. ככל שהמחשב יוכל לבצע ניחושים מהר יותר, כך סביר שהכורה יזכה בפרס.

הזוכה מעדכן את פנקס הבלוקצ'יין עם כל העסקאות שאומתו ובכך מוסיף "בלוק" שאומת לאחרונה המכיל את כל העסקאות האלה לרשת – וניתן לו כמות מוגדרת מראש של ביטקוין.

כמה ביטקוין יש?

יש רק 21 מיליון ביטקוין. באופן תיאורטי אפשר יהיה לכרות את הגוש הסופי בשנת 2140. מאותה נקודה ואילך, הכורים לא יסתמכו עוד על ביטקוין שהונפק כתגמול, אלא יסתמכו על העמלות שהם גובים עבור ביצוע עסקאות.

מדוע הכרייה חשובה?

הכרייה היא מרכזית באבטחת הביטקוין (ועוד הרבה מטבעות קריפטוגרפיים אחרים). הוא מאמת ומאבטח את הבלוקצ'יין, המאפשר למטבעות קריפטו לתפקד כרשת של עמית לעמית ללא כל צורך בפיקוח מצד שלישי. וזה יוצר תמריץ לכורים לתרום את כוח המחשוב שלהם לרשת.

איך עובד כריית ביטקוין
איך עובד כריית ביטקוין
חדשות אחרונות

תרום ביטקוין לאתר

אם אתה מוצא את האתר הזה שימושי, אנא שקלו לתרום כדי לעזור לפתח ולתחזק אותו. התמיכה שלך תתקבל בהערכה.

תרום ביטקוין לקריפטון בעזרת קוד QR


ודא שהרשת היא BTC.