למה הביטקוין כל כך תנודתי?

למה הביטקוין כל כך תנודתי?

הסבר מדוע הביטקוין כל כך תנודתי (עליות וירידות המטבע) המחיר של הביטקוין לא תמיד עולה. כדי לקבל את עליות המחירים הגבוהות חייבות להיות גם כמה נפילות. תנודתיות זו היא שהופכת את הביטקוין להשקעה מפתה עבור חלק, ומסוכן עבור אחרים.

יש סיבה שכמעט כל מי שמתמצא בקריפטו, יזהיר משקיעים מתחילים "לא להשקיע יותר ממה שהם מוכנים להפסיד" כי עם נכס מאוד תנודתי כמו ביטקוין, ערך התיק הכולל של המשקיע יכול לפתע לזנק הרבה יותר גבוה או נמוך ממה שהם מצפים במחיר.

מדוע הביטקוין כל כך תנודתי?

ישנן כמה סיבות לכך שמחיר הביטקוין לא יציב. להלן 2 סיבות עיקריות

נזילות

נזילות היא מושג בשווקים הפיננסיים המתייחס עד כמה רכישה או מכירה של נכס נתון ישנו את המחיר הכולל שלו. נזילות, באופן כללי, תומכת בערכי נכסים כוללים.

ספקולציה

אחד הוויכוחים הגדולים ביותר בנוגע לביטקוין והקריפטו הוא למה בדיוק הוא נועד – ומדוע אנשים קונים אותו. עבור אנשים החיים במדינות עם ממשלות לא יציבות הביטקוין יכול להיות גלגל הצלה בעל ערך יציב והתנגדות לתפיסת, אך עבור אנשים רבים, זהו מנגנון תשלום נוח במיוחד בהשוואה למערכות בנקאיות קיימות.

ובכל זאת אנשים רבים קונים ביטקוין ומוכנים לשלם עבורו מחירים גבוהים יותר. נראה שהסיבה העיקרית היא שהם מצפים שהמחיר יעלה אפילו יותר.

יש אנשים שחושבים שהמחיר יעלה כי הביטקוין מוגן באופן ייחודי מפני אינפלציה בגלל שוויו של 21 מיליון מטבעות. חלק מצפים לאמץ אותו יותר כאמצעי תשלום.

 

תנודתיות הביטקוין לסיכום

לסיכום העניין הביטקוין נוצר על ידי הרעיון שאנשים אחרים הולכים לקנות אותו בעתיד, במחיר גבוה מזה שהוא נקנה היום. ציפייה זו ניזונה מכותרות כמעט יומיות על חברה או מפורסמים שקונים ביטקוין והרווחים העצומים שאנשים מפיקים מביטקוין שקנו לפני שנים-ואפילו שבועות-.

ספקולציות כאלו מובילות לעיתים קרובות לתנודתיות, מכיוון שהמחיר יכול לרדת בחדות כפי שהוא עולה.

אנליסטים אמרו שדווקא האופי הספקולטיבי של הביטקוין הוא זה שמעמיד אותו כעת בסיכון לירידה מהמחירים הגבוהים הנוכחיים שלו.

אם חלק גדול מהרוכשים מנסים במידה רבה להתמודד מול קונים שיגיעו מאוחר יותר, מחיר הנכס עשוי להתנדנד.

התנודתיות של הביטקוין יכולה להיות קשורה לכמה דברים – הנזילות הנמוכהף הפוטנציאלית שלה והאופי הספקולטיבי. כתוצאה מכך, המשקיעים וכל מי שעוקב אחר החדשות מודעים לשיאים מזעזעים ושפל בערכו של הביטקוין.

מעוניינים לסחור בקריפטו? בבורסת binance תוכלו לקנות ולמכור מטבעות פופולריים כמו Bitcoin, Litecoin ו- Ethereum, עם ניהול החשבון שלך מהאפליקציה בנייד או מהמחשב.